9. februar 2008

To blå og litt grå

Jeg har jobbet med kammer for å blande fiber. Liker så godt å blande teksturen til pelsull eller shetlandsull med myke merino. Syntes merinoen, som ensfarget, kan bli litt flat. Her er en tråd merino, farget i lyseblått og grått, og en tråd med kamgarn i alt fra svart alpakka til tencel tops, men med mest merino.

Så dette garnet er mykt og anvendelig. Har spunnet litt løst, og det gjør det enda mykere.


Ellers har jeg lagt merke til at nøster som er flotte i seg selv, ikke alltid blir like fine ferdigstrikket. Har nøstene for stort fargespenn og store valørforskjeller, blir plagget man strikker fort rotete. Derfor har mine siste nøster vært i en mer begrenset fargeskala, nettopp med tanke på at det ferdige plagg skal bli fint, ikke at garnet bare skal være vakkert i seg selv (og det trenger ikke være en motsetning). Jeg kan sette pris på et vakkert garn i seg selv, men foreløpig satser jeg på garn som skal bli no' stort når de vokser opp.

5 kommentarer:

Hilde C. sa...

Så lekkert garnet ser ut - det ser virkelig ut som om du har fått dreis på spinningen! Ang bruk av garn versus oppbevaring av garn så så jeg akkurat et innlegg hos Mary som handlet om garnet man har er "stash" eller en "collection". Kanskje man rett og slett må ha noe lekkert garn for en "collection"? Men da baller det vel på seg med opplyste utstillingsmontre osv, så det kan kanskje bli dyrt i lengden. Men vakkert blir det sikkert :-)

http://marymqc.blogspot.com/2008/02/collection-vs-stash.html

Eva sa...

Jeg drømmer om at du skal forvandle deg til en garnfabrikk! Det hadde vært noe det!:)

Anonym sa...

For et herlig garn. Men det hadde nok vært dyrt å kjøpe det, ettrsom du har brukt timesvis, ja dagevis for å få det ferdig!!!! Du er kjempeflink!!!
Håper du har en fin dag!

Anonym sa...

Mitt skrekkscenario er at du blir en garnfabrikk...

Anonym sa...

Hei hei - ja, Democratic valget vårt er veldig spennende. Did I get that right? Or should the adjective go after valget?

Hope all is well with you. Ha en god dag!