6. juli 2006

Flower basket case

Som siste kvinne ut kommer Supernøtt med sitt Flower basket shawl.

Dette er et stort steg for meg som strikker, mye måtte overvinnes av mønsterfrykt for at dette sjalet skulle bli til. Tusen takk til Hildemora for norsk oversettelse, den gjorde diagrammet forståelig.

Mønstret ser komplisert ut, men det er overraskende lett å komme inn i. Når det er sagt, så må det nevnes at jeg måtte rekke opp et par rader før jeg kunne smykke min rygg med dette sjal. Skal jeg strikke flere, og det utelukker jeg ikke, så vil jeg nok velge et mykere garn. Kanskje et med litt mer pus?


Rauma finull, nesten to nøster, pinner 6 og en god stol i skyggen.

5 kommentarer:

Hilde C. sa...

Sjalet ser flott ut. Jeg syns det ser vanskelig ut jeg selv om du skriver at det er ganske lett å strikke :-)

Anonym sa...

Sjalet ditt ble nydelig, og du er slett ikke sist ut! Mitt har ca 10 cm igjen ennå, er tom for garn og Husfliden har ikke fått inn rette farven ennå....
Gratulerer med flott arbeid !
Klem fra TOne M

Anonym sa...

Utrolig lekkert FBS!!!!!

Det er et skikkelig artig mønster, og slettes ikke ille å strikke når en først har kommet inn i det..
God sommer!!

Anonym sa...

Så nydelig sjalet ditt ble! Jeg slet veldig med mitt, og så viste det seg at jeg strikket feil hele veien! Nå har jeg begynt på ett til, for jeg SKAL få det til! Jeg syns vi er flinke, jeg, alle sammen!

Anonym sa...

Nydelig sjal! Jeg synes mønsteret kommer så mye bedre frem med garn som ikke er så hårete. Jeg strikket med Kitten, det er litt for hårete synes jeg. ;-)
Jeg har vært så frekk og lagt til knappen din i favorittblogg-listen min, håper det er greit. (Psst, jeg har ikke hotlinket ;-)