16. juli 2006

No man is an Iceland

Løve Garn har gjort noe glimrende. De har samme innfarging på forskjellig garn. Iceland og Nuuk er lagd av samme ulla, men de har vidt forskjellig tykkelse. Supert til en tykk lue og et varmt, smidig skjerf som matcher perfekt. Med samme mønster på totalt forskjellig tykkelse, får man en artig effekt, samtidig som det hører sammen.

Karen som har lurt seg inn i bildet er hunden Stripe som jeg kjøpte til Nøtteliten på favorittlekebutikken min, Sprell, i forrige uke. Noen tunger skal ha det til at jeg kjøper leker like mye til meg selv som til han. Den sliter jeg med å argumentere imot ;)

Lue;
Garn: Nuuk (50 % ull, 35 % akryl og 15 % alpakka)
Pinner: 10
Forbruk: 1 nøste à 100 g
Mønster: Strikk - abc for strikkentusiaster

Skjerf;
Garn: Iceland (50 % ull, 35 % akryl og 15 % alpakka)
Pinner: 3½
Forbruk: 3 nøster à 50 g/150 m
Mønster: Strikk - abc for strikkentusiaster

1 kommentar:

Fiberfeber sa...

Du setter virkelig alle kluter til... også på pc-fronten, så nå tenker jeg det snart skal bli liv i bloggeleieren snart! Tusen, tusen takk skal du ha, og takk for en koselig kveld :-)