14. mai 2006

På en snurr

Jeg hadde tydeligvis ikke snurret ferdig med forrige potetskrueskjerf. Fortsatt litt svimmel og rustet med tykkere garn (Mohair Lux fra Idéna) og heklepinne 6 ble dette et fornøyelig prosjekt.

I fjor arvet jeg masse strikkepinner og heklenåler etter Randi, min tantes venninne. Randis mor havnet på aldershjem og var ikke i stand til å bruke dem mer. Jeg ble så glad for min urettmessige arv at jeg bestemte meg for å lage noe som takk. Forhørte meg litt med min tante om farger Randi liker, og det ble visst en stor suksess. Nå kan Randi ta seg en snurr når hun vil.

Moralen er at potetskrueskjerf er best med heklenål. Det kan gjøres slik: legg opp antall luftmasker etter hvor langt du vil ha skjefet. Hekle en stav i hver luftmaske. På neste omgang hekler du to staver i hver maske, og det samme gjør du neste omgang også. Vips, snurr film!

2 kommentarer:

Virtuella aka. Margot Viste sa...

Flotte farger!

Anonym sa...

Så flott at vibeegget er på vei opp, hils den fra slekta dens i Oslo :-)
Jeg tenkte faktisk på å lage en snurrings av det garnet (og den fargen) fordi jeg har noe tilovers fra jeg lagde sjalet. Så morsomt å se i bloggen din hvordan det ble seende ut. Det ble jo kjempefint, så det blir nok et her også :-)