2. april 2006

Blå snurrebart

Bildet er ikke min tolkning av Salvador Dalis barter, men tommelfellingen på mitt første vottepar (ville jo være dumt å strikke bare en). Jeg er snart ferdig, og bilder av det ferdige produkt kommer straks siste tråd er sydd inn.

Baugen var tommelen, men der fikk jeg genial hjelp fra Spirito; "Strikk de maskene som skal settes av til tommel, flytt de tilbake på venstre pinne, strikk over dem igjen med en løs tråd i en annen farge (helst et garn som ikke loer), strikk hele omgangen rundt og strikk over maskene du lagde med den løse tråden. Så strikker du bare votten ferdig, og når du har gjort det pirker du ut den løse tråden og vips har du masker både på over- og undersiden av tommelen. Også slipper du å ha løse masker underveis".

Tusen takk igjen til Spirito! :D Du reddet dagen, uka, måneden og året. En ny verden av votter ligger for mine hender!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Votter a la Dali kunne jo blitt kjempespennende da... Deilige farger :-)

Anonym sa...

Kan den metoden brukes til ALLE tomlene?