22. mars 2006

Brå grå

Dette må være det kjappeste skjerfet jeg noengang har strikket. To kvelder og lykken er min. Pinner 10 er mine beste venner! 3 nøster av Fiammatone i 100% ull varmer min ikke så veldig langstrakte hals.

Mønsteret så enkelt at selv far kan klare det:
Legg opp ønsket antall masker.

1. p: rett
2. p: rett
3. p: vrang
4. p: rett

Gjenta alle pinner.

Ville ikke ha vanlig rillestrikk, men litt mer spredte riller. Og det fikk jeg. Mitt første møte med garn som forandrer tykkelse var et godt ett.

2 kommentarer:

Fiberfeber sa...

Superfint skjerf! Det ser deilig ut. Gleder meg til å sjekke ut noen av de garntypene med varierende tykkelse de har i den navnløse butikken du vet! Blir det strikkekafé der blir det nok handel også ;o)

Anonym sa...

Skjerfet ditt var kjempeflott!! Veldig greit å variere litt istedetfor det vanlige rettstrikkede!

Selbuvottene har forresten dame på begge tomlene :o))