7. mars 2006

En gang må bli den første

Første post blir å legge ut bilder av ei veske jeg lagde til min tante. Den er strikket i Finullgarn (Rauma) fra Husfliden og tovet i vaskemaskinen med litt grønnsåpe. Hele to runder fikk den i maskinen før jeg syntes den var tovet nok. Den er strikket med dobbelt garn; to forskjellige grønnfarger. Etterpå ble den dekorert med roseblader, tyll, perler og en blondekant. Tante ble veldig fornøyd!

My first posting ever is to publish pictures of a handbag I made for my aunt. It is knitted in Finull-yarn from Rauma and has been felted in my washingmachine twice. I used to yarns in different shades of green knitted together. Afterwards it was decored with roseleaves, perls and lace trimming. My auntie was very pleased!

Nærbilde roseblader. Disse kjøpte jeg på IKEA av alle steder. En liten boks med roseblader som noen hadde lagt fra seg på helt feil sted, ble gull for meg.

Og helt innpå.

Det var første post.
Litt godt å ha den unnagjort, så blir det enda enklere neste gang.

6 kommentarer:

Anonym sa...

GRATULERER med blogg! Så moro!!! Dessuten en utrolig nydelig veske - jeg har ikke sett den ferdig før, bare hørt om den, og den overgikk mine forventninger (som var ganske høye fra før... he he!). Heldige tante! Gleder meg allerede til neste post :o)

Baglady

lille_ma sa...

Nydelig veske du har laget! Og gratulerer med ny blogg!

Anonym sa...

NYDELIG veske!!! De rosebladene var jo veldig flotte, regner med de er uekte, he he....

Anonym sa...

Nydelig veske.Kreativt.

Anonym sa...

Nydelig veske! Artig og kreativ pynt :O)

Dana Watsham sa...

Det var da alletiders ide med de rosenblade - den er lagret i baghovedet til noget helt andet!

Fortsæt du bare med de fine blogtakter.