7. mars 2006

Mitt skjerf det har tre kanter

Dette var mitt første store prosjekt. Og alle der ute i strikkebloggland kommer sikkert knegge litt over garnbuntene nå. Jeg er nemlig en pysestrikker. Jeg holder meg til små, overkommelige prosjekter for jeg vil aldri orke å fullføre noe stort, som f eks en genser til en voksen. Derfor går det i skjerf, babyplagg, pulsvarmere og jeg kan driste meg til et sjal hvis det er skikkelig tjukke pinner.

Trekantskjerfet ble til sommeren 2005. Det er lagd i alpakkagarn. Mønsteret komponerte jeg selv, hvite og sorte striper i hver ende, grønt i midten med små hull i. På den nederste flippen har jeg strikket inn noen turkise perler. Jeg begynte med 320 masker og avsluttet med 3.


Skjerfet ble en gave til Hanna. Hun har de vakreste, grønneste øyne man kan tenke seg. Håper hun holder seg god, grønn og varm.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Så flink du er!
Sjalet er nøyaktig og fint strikket, også er det så flotte fargesammensetninger.

Selv innså jeg at hvite tennissokker til dress ikke passer, selv om man har hvit skjorte, i år 2000. Så jeg tror ikke dette er hobbyen for meg. Men morsomt å se andres skaperglede allikevel.

Anonym sa...

Gratulerer med blogg. Festelig forteller måte du har og flotte bilder. Kommer gjerne tilbake jeg :)

halaisa sa...

Så fine ting du lager jeg gleder meg til å følge deg videre.

Anonym sa...

Gratulerer med fin blogg!